Cara-cara menggunakan Google Classroom untuk GURU BAHAGIAN 3: Jemput pelajar ke kelas anda


Cara-cara menggunakan Google Classroom untuk GURU BAHAGIAN 3: Jemput pelajar ke kelas anda

Sebaik sahaja anda telah mencipta kelas anda, anda boleh menjemput pelajar anda. Biarkan mereka mendaftar atau log masuk menggunakan aplikasi Google Classroom dengan memasukkan kod unik yang anda berikan kepada mereka. Anda akan menemui kod di kelas yang anda buat. Pergi ke tab "pelajar". Pilihan lain adalah menjemput pelajar anda satu persatu dengan memasukkan alamat e-mel mereka. Satu perkara yang perlu diingat: pelajar anda perlu mempunyai alamat e-mel Gmail atau Google.


Anda juga boleh membiarkan pelajar anda pergi ke classroom.google.com. Di sana, mereka boleh klik pada "join class", masukkan kod kelas dan mereka berada! Ini mungkin sedikit lebih cepat kerana anda tidak perlu menaip alamat e-mel setiap pelajar.

Sekarang kelas dalam talian anda siap! Sekurang-kurangnya, ia ada di sana, dan semua orang boleh mengaksesnya. Terdapat beberapa perkara lain yang perlu anda lakukan sebelum anda boleh berlepas untuk sebenar.






  • Buat tugasan pertama anda atau buat pengumuman
Anda boleh berkongsi pengumuman pertama dalam Stream atau anda boleh pergi ke Classwork - Klik pada butang "+ Buat" dan bagikan tugas pertama Google Classroom anda.



Jangan lupa untuk mengira tugasan anda. Lebih mudah untuk pelajar anda melihat mana yang pertama kali kerana anda tidak dapat menyusun semula tugasan dalam strim. Anda boleh memindahkan tugasan di sekitar ke atas walaupun. Klik pada tajuk untuk melihat jika mana-mana pelajar telah menyerahkan tugasan dan memberi gred dan maklum balas. Selepas itu, anda dapat mengembalikan tugasan kepada pelajar anda, sehingga mereka dapat mula mengedit lagi.

  • Tambah beberapa bahan pengajaran ke tugasan / kelas anda. 


Tambah bahan daripada Google Drive atau tambahkan video YouTube, fail dari komputer anda, pautan, dan sebagainya. Anda dapati pilihan ini betul-betul di bawah tarikh tamat tempoh. Jika anda hanya mahu berkongsi persembahan kelas anda, yang tidak dikaitkan dengan tugasan, anda boleh pergi ke tab "about". Di sini anda boleh menambah beberapa bahan pengajaran seperti slaid, artikel menarik dan contoh.

  • Akses folder Drive

Setiap kali, anda membuat kelas baru, Kelas Google mencipta folder Drive untuk kelas itu. Anda boleh mengakses folder dengan pergi ke semua jubin kelas anda. Anda akan menemui ikon folder sebelah kanan di sebelah ikon Google Calendar. Klik padanya, dan anda berada dalam folder. Di sini anda juga boleh menambah bahan kelas. Semua tugasan pelajar anda secara automatik berakhir di dalam folder Google Drive, jadi anda akan dapati kembali apabila anda mahu.

 

Comments